بالابرها از آشناترین تجهیزات تعمیرگاهی هستند که برای بالا بردن خودرو و هر وسیلهای از سطح زمین استفاده میشود. جکها جایگزین چال سرویسهایی هستند که در کارگاههای تعمیرات خودرو دیدهایم. این دستگاه توسط نیروی هیدرولیکی و یا مکانیکی، خودرو را بلند میکند. جک بالابر خودرو، تنوع بسیاری دارد. از مهمترین عوامل تنوع در آنها، ظرفیت وزنی است. نوع سیستم قدرت، ابعاد، ارتفاع بالابری و عوامل دیگری در این تنوع سهیم هستند.
همهی کارگاههای مربوط به خودرو چه سواری و چه سنگین به داشتن جک بالابر نیاز دارند. از جمله تعمیرگاههای مکانیکی، صافکاری و نقاشی، دیتیلینگ، جلوبندی و سیستم تعلیق، کارشناسی رنگ و خودرو و دیگر کارگاهها. جک بالابری که مناسب هر یک از کارگاههای خودرو باشد، متفاوت است. انتخاب جک مناسب به تجربه و مشاوره نیاز دارد. در سالهای اخیر استفاده از جکها برای تعمیرگاههای موتور سیکلت نیز مرسوم و مورد استفاده شده است.
همانطور که گفته شد جکها دارای تنوع بسیار زیادی هستند. تنوع از نظر ظرفیت وزنی، نوع سیستم بالابری، ابعاد، سرعت و غیره. انتخاب بهترین جک بالابر نیازمند داشتن اطلاعات است. قطعا در صورتی که انتخاب درستی صورت نگیرد، تبعات مالی و خساراتی در پی خواهد داشت. بهترین منبع اطلاعاتی، مشخصات هر محصول است که باید با نیاز کارگاه تطبیق داده شود. استفاده از تیم تخصصی مشاورین رادمن پیشنهاد ما به شما است.
معمولا کارگاههای تعمیرگاهی، در صورت رسیدن به میزان قابل توجهی از فروش، تصمیم به خرید تجهیزات حرفهای میگیرند؛ در صورتی که داشتن تجهیزات حرفهای خود به افزایش فروش و کیفیت خدمات کمک خواهد کرد. همچنین تجهیزات حرفهای باعث کاهش فشار کار، افزایش ایمنی و سرعت عملکرد میشوند. پس لازم است که تجهیز مهمی مانند جکهای بالابر از ابتدای فعالیت خریداری شوند.
جکهای بالابر وظیفهی تنظیم ارتفاع خودرو طبق نیاز شما را دارند. بدون جکها، ناچار باید از روشهای سنتی مانند چال سرویس و رفتن زیر خودرو توسط برانکارد استفاده کرد. این روشها علاوه بر ایمن نبودن و خطرات جانی، موجب کاهش سرعت و راندمان و افزایش خستگی بدنی شما خواهند شد. طبیعتا بالا رفتن سرعت در کار و خدمت رسانی، خود موجب افزایش مشتری میشود.
جکهای بالابر از چند جهت دستهبندی میشوند. نوع اول تقسیمبندی بر اساس نوع وسیلهی نقلیه است. برای خودروهای سواری، سنگین و موتور سیکلتها، جکهای مخصوص متناسب با ظرفیت وزنی و ابعاد آنها تولید میگردد. همچنین طبق مکانیزم عملکرد، جکها به دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی تقسیم بندی شدهاند. نوع بعدی دستهبندی جکها بر اساس نوع سازه آنها است. مانند جکهای ستونی و قیچی. هر کدام دارای مزیتهای خود هستند که طبق نیاز باید انتخاب شوند.
از جهت نصب جکها به سه دستهی توکار، روکار و قابل حمل تقسیمبندی میشوند. تمامی جکها نیازمند فضایی تراز شده جهت کار هستند. نوع توکار نیاز به فونداسیون مخصوص و روشهایی جهت اتصال به آن مانند استفاده از رول بولتها و چسبها دارند. نوع روکار جکها نیاز به فونداسیون خاصی ندارند ولی روی سطوح تراز باید از آنها استفاده نمود. همچنین جکهای قابل حمل بدون نیاز به نصب در محلی مشخص، جهت جابهجایی در محیط کارگاهها ارائه میشود.
جهت مطالعهی مطالب تکمیلی و همچنین ثبت نظرات خود در صفحهی اینستاگرام رادمن روی هر عکس کلیک کنید.
تهران، کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص، خیابان جهاد جنوبی، پلاک ۵.
برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد کنید :