جک قیچی

تمامی محصولات جک قیچی در یک نگاه

با توجه به نوسانات ارزی، استعلام قیمت جک قیچی از طریق تماس با شرکت صورت میپذیرد.

جک قیچی بلند

جک‌های قیچی بلند از پرطرفدار‌ترین انواع جک قیچی هستند. این نوع برای بیشتر تعمیرگاه‌ها قابل استفاده‌اند. نوع توکار این جک‌ها باعث افزایش چشمگیر فضای کارگاه می‌شود. ارتفاع بالابری این جک‌ها معمولا از ۱.۵ متر بیشتر است تا دسترسی به زیر خودرو آسان گردد. در ادامه به معرفی محصولات این دسته می‌پردازیم.

 

جک قیچی کارشناسی پرتابل

از انواع جک قیچی می‌توان به جک‌های قیچی کوتاه که به جک‌های کارشناسی مشهور هستند، نام برد. جک‌های قیچی کوتاه جک‌هایی هستند که معمولا تا ارتفاع ۶۰ سانتی‌متر خودرو را بالا می‌برند. این جک‌ها در دو نوع نصب شده و قابل حمل موجود‌ هستند که نوع قابل حمل آن‌ها پرطرفدار‌تر است؛ چرا که به شما فضای بیشتری می‌بخشد. در ادامه به معرفی محصولات این دسته‌ی پر طرفدار می‌پردازیم.

 

جک قیچی میزان فرمان

جک قیچی میزان فرمان، یک انتخاب حرفه‌ای برای تعمیرگاه‌های سرویس چرخ است. جک‌های قیچی پلتفرم، با توجه به ظرفیت وزنی‌ بالایشان، به شما کمک می‌کنند بتوانید انواع خودروها را سرویس‌دهی کنید. فضای اشغال شده توسط این جک‌ها از نمونه‌ی چهار ستون آن‌ها، بسیار کمتر است و مساحت قابل توجهی از فضای کارگاه شما را بهینه می‌کند. برای دیدن محصولات این دسته روی نمایش محصولات کلیک کنید.

جک قیچی سبک قابل حمل

اگر نیازمند جک بالابر سریعی هستید که به‌راحتی قابل حمل باشد و بتواند در مکان‌های مختلف به شما کمک کند، جک قیچی کوچک و سریع بندپک مدل BL-3500SLX بهترین انتخاب است. می‌توانید این جک را در صندوق خودرو خود نیز حمل کنید و هر جایی از آن استفاده کنید. این جک بالابر می‌تواند 1580 کیلوگرم را به‌راحتی 508 میلی‌متر بالا ببرد. این دستگاه مناسب استفاده در سرویس‌های قابل حمل، پیست‌های اتومبیل‌رانی و مصارف خانگی است.

این جک ها در حال حاضر فقط توسط کمپانی بندپک تولید می‌شوند. دلیل نامگذاری این محصول، فرآیند آماده‌سازی و نصب سریع آنهاست. دو پلتفرم در این جک کاملا از هم مستقل هستند. هر کدام وزنی در حدود 27 کیلوگرم دارند و براحتی در صندوق عقب خودرو سواری قابل حمل می‌باشند. برق مورد استفاده در این جک، برق خودرو است. از این رو میتوان در طیف گسترده ای از خدمات در محل،‌ پیستهای اتومبیل رانی، گاراژهای شخصی و سرویس‌های سریع از آنها استفاده کرد.

جک قیچی خودرو سنگین

جک قیچی ماشین سنگین توکار راوالیولی مدل 709N یک انتخاب فوق‌العاده جهت تعمیرگاه‌های خودروهای سنگین با فضای محدود است. این جک بالابر بعد از فرود کاملا با زمین هم‌سطح می‌شود و فضایی از کارگاه را اشغال نمی‌کند. طراحی مرکز باز آن، به شما این اجازه را می‌دهد بیشترین دسترسی را به زیر خودرو داشته‌باشید. ظرفیت وزنی 9 تن آن موجب می‌شود هر نوع کشنده و کامیونتی را بتوانید به‌راحتی بالا ببرید. سیستم هم‌ترازی عالی دو سطح و ایمنی آن نیز باعث آسودگی خاطر شما از هر جهت خواهد شد.

 

جک قیچی موتور سیکلت

با افزایش روز افزون تولید موتور سیکلت‌ها، نیاز به استفاده از تجهیزات قوی‌تر در تعمیرگاه‌های موتور سیکلت احساس می‌شود. جک‌های موتور سیکلت در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه تعمیرکاران قرار گرفته‌اند. استفاده از این جک‌ها باعث کاهش خستگی و افزایش سرعت عملکرد شده است. این جک‌ها معمولا از ساختار قیچی و سیستم هیدرولیکی استفاده می‌کنند. ظرفیت وزنی جک‌ها بر اساس موتور‌سیکلت‌های سنگین طراحی شده است. می‌توانید در ادامه‌ی این مطلب با بهترین‌های دنیا در این دسته آشنا شوید.

 

جک بالابر قیچی

دلیل نامگذاری جک‌های قیچی، استفاده از مکانیزم قیچی در پروفیل‌ها جهت بلند کردن است. دلیل محبوبیت جک بالابر قیچی،‌ اشغال نکردن فضای کاری کارگاه است. همچنین جک‌های قیچی با زمان عملیاتی پایین خودشان، باعث افزایش سرعت خدمت رسانی می‌گردند. منظور از زمان عملیاتی پایین، جایگیری خودرو روی جک است. کافیست خودرو روی جک توقف کند. پلتفرمهای جک توسط تفلنی هایی (پلفرم می‌تواند خود پوشیده از تفلونی باشد) خودرو را بلند می‌کنند. این جک‌ها نیاز چندانی به فونداسیون ندارند و براحتی در سطحی تراز شده، نصب می‌گردند.

انواع جک بالابر قیچی

جک قیچی توکار

جک قیچی توکار همانطور که از نامش پیداست، درون زمین نصب می‌گردد. به این دلیل به کمی فونداسیون و فضاسازی نیاز دارد. این فضا سازی محل جایگیری پایه جک و اتصالات هیدرولیکی تا واحد کنترل است. بزرگترین مزیت جک قیچی توکار، فضای اشغالی صفر آن است. وقتی جک قیچی توکار در حالت فرود باشد، با زمین هم‌سطح می‌گردد. از این رو فضای کارگاه کاملا مسطح و قابل استفاده است. جهت بلندکردن خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت که رکاب کوتاهی دارند، بهترین انتخاب جک های توکار هستند. بیشتر برندهای سازنده جک قیچی، از نمونه ی روکار بعنوان جک توکار نیز استفاده می‌کنند. جک قیچی راوالیولی ایتالیا تنها برندی است که این دو نوع جک را تفکیک و با سازه‌ای متفاوت ارائه می‌دهد.

جک قیچی روکار

جک قیچی روکار فضای اشغالی صفر ایجاد نمی‌کند، ولی بدلیل عدم حضور ستون، فضای کاری را خیلی کمتر اشغال می‌کند. جک قیچی روکار هنگام فرود، در ارتفاعی در حدود 10 سانتی متر جمع می‌شود. این رمپ ایجاد شده برای بیشتر خودروها قابل قبول است و به رکاب آنها گیر نمی‌کند. برای آنکه کلیه‌ی بازوها درون این فضا جای گیرند، مجبور به استفاده از پروفیل‌هایی با قطر کم هستند. این پروفایل‌ها با کمک فرآیند‌های ساخت بسیار پیشرفته به این مرحله می‌رسند. لذا قیمت نهایی این محصول را افزایش می‌دهند. بزرگترین مزیت این جک‌ها ،‌عدم فضا‌سازی نصب آنهاست. در هر سطح ترازی می‌توان براحتی از آنها استفاده کرد.

خرید جک قیچی روکار خودرو قیمت جک بالابر قیچی روکار خودرو

جک قیچی کارشناسی

تفاوت زیادی بین جک قیچی کوتاه و متوسط نیست. معمولا جک هایی با ارتفاع بالابری کمتر از 80 سانتی متر را کوتاه و کمتر از 110 سانتی متر را متوسط می‌گویند. میتوان با تقریبی این دو نوع را کوتاه نام برد. جک های کوتاه و متوسط در سرویس‌های سریع بسیار کاربردی‌اند. همچنین در مشاغلی مانند کارشناسی  خودرو و رنگ، بسیار پرطرفدار‌اند. با توجه به اینکه ارتفاع بالابری این جک‌ها طوری نیست که بتوان به زیر خودرو رفت، در بین دو پایه این جک ها معمولا از پروفیل هایی جهت همترازی و تعادل دو سطح استفاده می‌گردد. جک قیچی کارشناسی ارائه شده توسط رادمن، قابلیت حمل و جابجایی در محیط کارگاه را دارد. پس این جک‌های کارشناسی نیاز به نصب ندارند.

خرید جک قیچی کارشناسی خودرو قیمت جک بالابر قیچی کارشناسی رنگ خودرو

جک قیچی پرتابل و ثابت

جک‌های کوتاه و بلند، بجز ارتفاع بالابری، در جایگاه استفاده نیز تفاوت‌هایی دارند. با توجه به اینکه جک‌های کوتاه در ارتفاع های زیر یک متر معمولا استفاده می‌شوند، احتمال سقوط از طرفین در آنها خیلی نادر است. از این رو معمولا آنها را طوری طراحی می‌کنند که بتوان در محیط کارگاه جابجا شوند و نیازی به نصب توسط پیچ و بولت به زمین ندارند. این جکها را به عنوان جک های قیچی قابل حمل نیز می‌نامند. در سرویس‌های سریع و سرویس در محل ها،‌ می‌توان از این جک‌ها بسیار بهره جست. جهت آسانی حرکت ، از اهرم و چرخ های فولادی استفاده می‌گردد. جک‌های بلند برای بالا بردن خودرو، باید به زمین مسطح و تراز شده پیچ و بولت شوند. در غیر این صورت امکان سقوط خودرو از طرفین وجود دارد.



خرید جک قیچی پرتابل جک قیچی سبک مناسب کارشناسی رنگ

جک قیچی میزان فرمان

این نامگذاری بدلیل طول پلتفرم بلند این جکهاست بطوری که چرخ روی آن آزاد نیست و کاملا روی پلتفرم قرار می‌گیرد. از این جک‌ها در فرآیند میزان فرمان استفاده می‌شوند و جایگزین مناسبی برای جک‌های چهارستون هستند. دلیل استفاده از آنها نیز فضای اشغالی آنهاست. جک‌های چهارستون بسیار فضا را محدود می‌کنند. در عملیات میزان فرمان نیاز است چرخ‌ها در یک مرحله خاص آزاد شوند. از این رو در استاندارد تجهیزات تعمیرگاهی میزان فرمان،‌جک چرخ آزاد کن باید وجود داشته باشد. جک‌های چهارستون برای این منظور از جک چرخ‌آزاد‌کن در بین دو پلتفرم استفاده می‌کنند. در جک‌های قیچی، بجای جک چرخ‌آزادکن، از جک قیچی ثانویه‌ای که در دل پلتفرم‌ها جای گرفته استفاده می‌گردد. از این رو به آنها جک تودلی می‌گویند. 

تجهیزات جک قیچی و اجزای آن

  • مجموعه الکترونیکی ویونیت کلیدهای بالا و پایین آورنده
  • صفحات کشویی که متناسب با طول خودرو تنظیم میشوند
  • لاستیک های زیرین که برای جلوگیری از آسیب به زیر خودرو تعبیه شده است
  • قفل کنی دنده ای که مانند قفل کن جک دوستون می باشد.
  • آزاد کن پنوماتیک قفل ها
  • سیلندر های اصلی و فرعی هیدرولیکی بالا بر
  • تنظیم ارتفاع دلخواه توسط میکروسوییچ
  • شیلنگ های متصل به سیستم هیدرولیک
قیمت و خرید جک قیچی میزان فرمان

جک قیچی میزان فرمان عمودی

همانطور که در جک‌های قیچی میزان فرمان دیدید، بدلیل بالا بردن خودرو با ظرفیت وزنی معمولا بالا در این جک‌ها، نیاز به استفاده از بازوهای بزرگ و قطور است. این بازوها دسترسی تکنسین به زیر خودرو را از طرفین کاملا مسدود می‌کنند. جک‌های عمودی جهت رفع این مشکل طراحی شدند. همانگونه که در تصویر میبینید، در این جک ها از طرفین کاملا به زیر خودرو دسترسی آزادانه وجود دارد. با استفاده از این جک‌ها میتوان چند تکنسین را بطور همزمان، زیر خودرو مستقر کرد بدون آنکه در رفت و آمد‌ آنها مانعی وجود داشته باشد.

مکانیزم جک قیچی

جک‌های قیچی دارای مکانیزمی ترکیبی‌اند.  

  • جهت بالا بردن خودرو از مکانیزم الکترو هیدرولیکی استفاده میشود.
  • جهت قفل کردن جک و حالت پارک، از مکانیزم مکانیکی بهره میبریم.
  • جهت آزاد کردن قفل از مکانیزم بادی یا پنوماتیک(نیوماتیک) استفاده میکنیم.
  • جهت تعادل دو پلتفرم، از ترکیب شیر کنترل و چشمی ( یا میکروسوئیچ) استفاده میگردد.

 

جک قیچی توسط نیروی هیدرولیکی سیلندرها، بالا میرود. این نیرو توسط شیر‌های برقی کنترل می‌شوند. نیرو از الکتروموتور گرفته شده، توسط پمپ هیدرولیکی موجب باز شدن سیلندر می‌شود. سیلندر به قسمتی مابین بازوها متصل است. با افزایش طول راد سیلندر، بازوها باز شده و خودرو بالا می‌رود. در هنگام فرود، شیر‌های برقی معکوس عمل کرده و روغن را از سیلندر خالی می‌کنند. در نتیجه خودرو پایین میآید. 

اجزا جک قیچی

A. پلتفرم

B. بازو

C. بوش (اتصال بازوها)

D. سیلندر

E. قفلکن و قفل آزادکن

F. واحد کنترل

G. اتصالات

اجزا و ساختار جک قیچی خودرو

جهت مطالعه‌ی مطالب تکمیلی و همچنین ثبت نظرات خود در صفحه‌ی اینستاگرام رادمن روی هر عکس کلیک کنید.