میزان فرمان

تمامی محصولات میزان فرمان در یک نگاه

با توجه به نوسانات ارزی، استعلام قیمت دستگاه میزان فرمان از طریق تماس با شرکت صورت میپذیرد.

برخی پروژه‌های انجام شده

میزان فرمان خودرو

کلمه‌ی میزان فرمان یک غلط مصطلح در فارسی است. کلمه‌ی میزان چرخ که در زبان انگلیسی wheel alignment گفته میشود، عبارت درست‌تری برای این منظور است. میزان فرمان در واقع به تنظیم غربیلک فرمان اطلاق میشود. عملیات میزان فرمان، در واقع عملیات تنظیم زاوایای چرخ است. همانطور که میدانید چرخ ها به سیستم تعلیق و خودرو متصل هستند. این اتصال‌ها موجب بوجود آمدن زوایایی میگردد که اگر تنظیم نباشند، میتواند موجب استهلاک شدید لاستیک و خرابی زودرس سیستم تعلیق و فرمان شوند. عملیات میزان فرمان به دو روش صورت میپذیرد. روش سنتی که هنوز هم انجام میشود، و روش میزان فرمان با دستگاه. در ادامه با این روش‌ها آشنا میشویم.

فروش و قیمت دستگاه میزان فرمان خودرو

روش‌های میزان فرمان خودرو

میزان فرمان سنتی (دستی)

راه حل سنتی فرآیند میزان فرمان، استفاده از متر و میله است. به این صورت که بین دو چرخ را توسط میله یا متر اندازه میگرفتند. در این حالت باید برای هر خودرو میله‌ای تعریف میشد. نکته مهم این است که در خودرو‌های قدیمی، مقادیر زوایا صفر بود. به همین دلیل روش سنتی شاید تا حدود زیادی مشکل را برطرف میکرد. حتی در مواردی افراد به سطحی از توانایی میرسیدند که با چشم غیر مسلح نیز میتوانستند فرآیند را انجام دهند. اما در خودروهای جدید، دیگر مقادیر لزوما صفر نیست و برای هر زاویه مقداری مشخص تعریف میشود که اندازه‌گیری آنها توسط میله و متر، قطعا غیر ممکن است. از این رو دستگاه میزان فرمان ساخته شد تا به کمک تعمیرکاران بیاید.

روش سنتی میزان فرمان توسط متر و میله

میزان فرمان با دستگاه

برای سنجش زوایای چرخ، نیاز به دستگاهی داریم که متشکل از تعدادی چشمی (یا سنسور) باشد. این چشمی‌ها میتوانند مقدارید این زوایا را مشخص کنند. به همین دلیل دستگاه‌های میزان فرمان همیشه از حساسیت نگهداری بالایی برخوردارند. زیرا چشمی ها و سنسورها با ضربه یا در شرایط آلوده ممکن است آسیب ببینند. زوایا خوانده شده توسط سنسورها باید پردازش شوند تا اپراتور یا تعمیرکار بتواند آنها را مشاهده کند. به همین دلیل همراه سنسورها شاهد وجود کامپیوتر یا در مدل‌های جدید دستگاه میزان فرمان، گوشی و تبلت هستیم. در نرم افزار بصورت گرافیکی میتوانیم وضعیت زوایا چرخ را ببینیم. حتی دستگاه تعمیرکار را راهنمایی میکند که کدام پیچ‌ها را باید تغییر دهد. نرم افزار قابلیت این را دارد که همزمان با تغییر زوایا (تغییر زوایا جلوبندی توسط تعمیرکار)، اعداد بروز شده و حد مجاز مشخص شود. از این رو کار با این نرم‌افزار ها بسیار آسان است. نرم افزار دستگاه‌های میزان فرمان تحت پوشش رادمن، کاملا فارسی سازی شده است. بعد از پایان فرآیند، گزارش کامل زوایا توسط پرینتر دستگاه قابل چاپ است.

نکته مهم اینست که دستگاه میزان فرمان دستگاه تعمیراتی نیست بلکه دستگاه آشکارساز و اندازه‌گیر است. تعمیرات مورد نیاز روی خودرو بعد از خواندن اطلاعات، توسط تکنسین انجام میپذیرد.

راهنمای تصویری و نرم افزار دستگاه میزان فرمان کامپیوتری

انواع دستگاه میزان فرمان

تکامل دستگاه میزان فرمان

با توجه به مطالب گفته شده،‌دستگاه‌های میزان فرمان ساخته شده و شروع به تکامل کردند. اولین نوع از دستگاه‌های میزان فرمان، دستگاه‌های زوج چشمی یا CCD هستند. این نوع بسیار محبوب است و همچنان نیز تولید میشود. شرکت رادمن قادر به تامین این نوع دستگاه از برند مطرح راوالیولی ایتالیا است. بعد از زوج چشمی ها که به سنسوری نیز مشهورند، دستگاه میزان فرمان سه بعدی (3D) طراحی و به بازار عرضه شد. این دستگاه‌ها بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از نوع زوج چشمی هستند. در چندسال گذشته نوعی دستگاه با نام سه بعدی در بازار ایران شناخته شده است که در واقع به آن میزان فرمان صلیبی باید گفت نه سه بعدی! این دستگاه‌ها بدلیل تولید توسط برند‌های چینی و قیمت ارزان‌تر، محبوب شدند. البته که در دقت و صحت عملکرد آنها انتقادهای بسیاری وارد شده. ولی بجز برندهای چینی، برندی مانند هانتر آمریکا نیز این محصول را ارائه کرده است که از کیفیت بالایی برخوردار است.

 

انواع دستگاه میزان فرمان خودرو و سیر تکامل آنها

دستگاه میزان فرمان لیزری، جدیدترین دستگاه میزان فرمان

آخرین تکنولوژی دستگاه‌های میزان فرمان را میتوان به میزان فرمان‌های غیر تماسی Touchless که به لیزرس نیز مشهورند نسبت داد. این نوع که بیشتر در خطوط تولید خودروهای پیشرفته کاربرد دارد، بدون نیاز به باز و بست سنسور و فقط با عبور از محلی مشخص، میتواند بسرعت زوایا را بسنجد. تکنولوژی این دستگاه لیزری است. میتوانید دستگاه میزان فرمان لیزری را جهت خطوط تولید خودرو از رادمن تهیه نمایید.

دستگاه میزان فرمان خودرو سواری

خودروهای سواری دارای 7 زاویه‌ی اصلی هستند. اما این زوایا به تدریج و با پیشرفت تکنولوژی ساخت خودرو قابل تغییر شدند. دستگاه‌های طراحی شده برای این خودروها نیز با موج پیشرفت آنها بروز شدند تا بتوانند تمام زوایا را پوشش دهند. در خودروهای جدید که چرخ‌های عقب مانند چرخ‌های جلو فرمان‌پذیر است، باید از دستگاه‌های بروز برای تنظیم زوایای آنها استفاده کرد.

 به همین دلیل در دستگاه‌های میزان فرمان کامپیوتری در نوع زوج چشمی، روند تکامل از دستگاه‌‌های 4 سنسور آغاز شد. این دستگاه فقط برای چرخ‌های جلو زوایا را میخوانند. چون زوایای چرخ عقب خودروهای قدیمی، قابل تغییر نبود. در بروزرسانی بعدی،‌ دستگاه‌های 6 سنسور وارد بازار شدند که برخی زوایای قابل تنظیم عقب را نیز میخواندند. در نوع 8 سنسوره که آخرین نسخه این دستگاه‌هاست، تمامی زوایای چرخ عقب و جلو قابل خواندن است.

 
سیر تکامل و انواع دستگاه میزان فرمان کامپیوتری خودرو

دستگاه میزان فرمان کامپیوتری (زوج چشمی)

همانطور که گفته شد دستگاه میزان فرمان زوج چشمی که به کامپیوتری مشهورند، دارای انواع 4، 6 و 8 سنسوره هستند. در حال حاضر برای خودروهای سواری فقط نوع 8 سنسوره پیشنهاد میشود. این دستگاه تمامی زوایای خودرو را اندازه گیری میکند. شرکت رادمن، نمایندگی انحصاری میزان فرمان ایتالیایی راوالیولی در ایران، مدل TD5080WS  را به همه‌ی سرویس کاران پیشنهاد میکند. اطلاعات این دستگاه را میتوانید در صفحه مربوطه مطالعه کنید.

قیمت دستگاه میزان فرمان کامپیوتری (زوج چشمی یا CCD)

با توجه به نوسانات ارزی نمیتوان قیمت این دستگاه را بطور دقیق بیان کرد. اما این دستگاه‌ها بین تمامی انواع دستگاه میزان فرمان گفته شده، قیمت اقتصادی‌تری دارد. با توجه به این موضوع میتوان آنرا به همه‌ی سرویس‌کاران پیشنهاد کرد. 

خرید دستگاه میزان فرمان کامپیوتری

اگر قصد خرید این دستگاه را دارید،‌ میتوانید با روش‌های متفاوت از جمله تماس تلفنی با رادمن،‌ از قیمت روز آن بعلاوه مشاوره فنی اختصاصی بهره‌مند شوید. لازم بذکر است که این دستگاه توسط رادمن با نصب و راه‌اندازی و آموزش رایگان و یک سال گارانتی بی قید و شرط، همچنین ده سال خدمات پس از فروش معتبر ارائه خواهد شد. نمونه‌های نصب شده این دستگاه را در پروژه‌های مختلف رادمن میتوانید مشاهده کنید. این دستگاه برای تمامی خودروهای ایرانی و وارداتی روز دنیا قابل استفاده است. بروزرسانی‌های دستگاه و همچنین خدمات کالیبراسیون و تامین قطعات آن نیز تماما توسط رادمن پوشش داده خواهد شد.

دستگاه میزان فرمان سه بعدی 3D

دستگاه میزان فرمان کامپیوتری سه بعدی 3D چیست؟

دستگاه میزان فرمان 3D طراحی شد تا سختی کار با دستگاه‌های زوج چشمی را تسهیل کند. فرآیند میزان فرمان با این تجهیز، از سرعت انجام بالایی برخوردار است. قابلیت نصب چشمی (که با نام پروژکتور نیز مشهور است)، روی جک و جدا شدن آن از روی میجرینگ هِدها، باعث کاهش خسارت و صدمه به سنسورها شده است. 

میزان فرمان سه بعدی یا پرژکتوری؟

با توجه به اینکه اطلاعات در این نوع دستگاه توسط دوربین ها یا پرژکتورها خوانده و مخابره می‌شود، به این نوع دستگاه پرژکتوری هم میگویند. پرژکتورها میان دو چرخ خودرو روی جک یا زمین وصل می‌شوند. رفلاکتورهای دستگاه روی چرخ نصب شده و با برگشت سیگنال ارسالی از سمت پرژکتورها، اطلاعات چرخ را به دستگاه مخابره می‌کنند. اطلاعات رسیده به پرزکتورها توسط پردازنده دستگاه آنالیز شده و از طریق نرم‌افزار و روی مانیتور، تبلت یا گوشی اپراتور به نمایش گذاشته می‌شود.

قیمت و خرید دستگاه میزان فرمان سه بعدی یا پرژکتوری

قیمت دستگاه میزان فرمان سه بعدی 3D

این دستگاه نسبت به دستگاه میزان فرمان زوج چشمی یا کامپیوتری مشهور، از قیمت بالاتری برخوردار است. این بالا بودن قیمت بدلیل تکنولوژی ساخت بالای پرژکتورها و سرعت عمل بالای آنهاست. میتوان حدود قیمت این دستگاه را دوبرابر نسخه قبلی دانست. البته برند سازنده این دستگاه‌ها بسیار مهم است. قیمت برند‌های چینی بسیار کمتر از نمونه‌های ایتالیایی و آلمانیست. اما به همان مقدار دارای خطا هستند.

خرید دستگاه میزان فرمان سه بعدی 3D

جهت خرید و مشاوره این دستگاه، میتوانید در ساعات اداری با تیم رادمن تماس حاصل نمایید. همچنین از طریق پیام‌رسان‌های وبسایت رادمن نیز میتوانید درخواست خود را مطرح کنید. لازم بذکر است که با خرید یک دستگاه میزان فرمان سه بعدی ایتالیایی راوالیولی از رادمن، اقلام زیر برای شما ارسال میگردد:

اجزا دستگاه میزان فرمان سه بعدی 3D :
  • دو عدد پرژکتور یا میجرینگ هد
  • 4 عدد رفلاکتور
  • 4 عدد گیره نصب رفلاکتور به چرخ
  • کابینت دستگاه
  • کامپیوتر، پرینتر و مانیتور
  • شارژر مخصوص باطری‌های پرژکتورها

 

پرژکتور دستگاه میزان فرمان سه بعدی راوالیولی ایتالیا
مزایا استفاده از دستگاه میزان فرمان سه بعدی 3D:
  • افزایش سرعت فرآیند میزان فرمان به 5 دقیقه یا کمتر.
  • رفلاکتورها از جنس فایبر گلاس و مقاوم هستند.
  • کالیبراسیون پرژکتور براحتی مورد تاثیر قرار نمیگیرد.
  • پرژکتور کمتر دچار جابجایی و ضربه می‌گردد.
  • کل مجموعه براحتی قابل جابجایی است و در چندین جایگاه میتوان از آن استفاده نمود.

دستگاه میزان فرمان خودرو سنگین

در میان انواع دستگاه میزان فرمان خودرو، می‌توان به میزان فرمان خودرو‌های سنگین اشاره کرد. تردد خودروهای سنگین از جاده‌های مختلف و بعضا غیر استاندارد، تاثیر بسیاری روی زوایای سیستم تعلیق و جلوبندی آن‌ها دارد. از این رو دستگاه میزان فرمان چرخ سنگین، دستگاهی پرطرفدار بین تعمیرکاران خودروهای سنگین است. با توجه به اینکه رانندگان این خودروها معمولا  به‌صورت بارگیری شده برای تعمیرات اقدام می‌کنند، دستگاه‌های میزان فرمان باید دارای برنامه‌های پیشرفته جهت میزان کردن تمامی چرخ‌ها داشته باشند. پس تفاوت بعدی در این دستگاه‌ها نرم افزار آنهاست. با توجه به چند محوره بودن این خودروها، و تعداد ثابت 4 عدد میجرینگ هد، برای انجام عملیات میزان فرمان باید تعداد محورها را برای نرم افزار تعریف کنیم. پس از آن نرم افزار ترتیب باز و بست چشمی ها را به اپراتور نمایش میدهد تا طبق الگوریتم خاصی فرآیند انجام پذیرد.

معمولا در خودروهای سنگین از دستگاه میزان فرمان زوج چشمی استفاده میگردد. در دستگاه میزان فرمان سنگین، تغییراتی در نرم افزار و ظاهر دستگاه ایجاد شده است. امکان میزان کردن تمامی محور‌های خودروهای سنگین چند محوری، بخشی از این تغییرات است. همچنین بازو‌های این دستگاه‌ها دارای زاویه در قسمت جلو است تا سپر خودرو، موجب عدم ارتباط چشمی‌ها نشوند. این تغیرر دستگاه را برای تمامی خودروهای سنگین مناسب میکند.

قیمت دستگاه میزان فرمان سنگین

قیمت این دستگاه‌‌ها نسبت به نوع سواری بالاتر است. این افزایش قیمت بدلیل نرم‌افزار بسیار پیچیده‌تر، میجرینگ‌ها ها با برد بیشتر و قدرت بالاتر آنهاست.

خرید دستگاه میزان فرمان سنگین

سریعترین راه جهت خرید دستگاه میزان فرمان سنگین، تماس تلفنی با رادمن است. در زیر میتوانید اطلاعات دستگاه‌های تحت پوشش رادمن را مطالعه کنید. اما این نکته مهم است که رادمن قابلیت تامین تمام دستگاه‌های اروپایی و روز دنیا را دارد. دو پیشنهاد زیر بدلیل استقبال زیاد در کشور و خدمات آنها که توسط رادمن، نمایندگی انحصاری راوالیولی ایتالیا در ایران است، بیان شده است.

 
 

دستگاه میزان فرمان سه بعدی صلیبی

نوع تقریبا جدید‌تری از میزان فرمان‌ها با نام میزان فرمان صلیبی مشهور شده است. برخی برندهای مطرح مانند راوالیولی آن را نفی میکنند ولی برخی برندها مانند هانتر آمریکا بشدت روی آن مانور میدهند. این میزان فرمان‌ها را در گروه سه بعدی دسته بندی می‌کنند که صحت آن هنوز تایید نشده است.

مکانیزم این میزان فرمان شباهت زیادی به سه بعدی دارد. اختلاف آنها در محل قرارگیری پرژکتور است. در صلیبی ها، پرژکتور روی بازوهایی مانند صلیب قرار دارند و از آنجا سمت رفلاکتورها امواج را ارسال میکنند.

معایب میزان فرمان سه بعدی صلیبی:
  • میزان فرمان صلیبی فضای بسیار مهم جلوی جک و خودرو را اشغال میکند.
  • در صورت باز شدن درب خودرو امکان قطع سیگنال وجود دارد ( باز کردن درب خودرو در مراحلی از میزان فرمان لازم است)
  • میزان فرمان صلیبی در یک مکان با بولت نصب میگردد و امکان جابجایی بدون تراز و کالیبراسیون در محل جدید وجود ندارد. پس در کارگاه هایی با چند جایگاه میزان فرمان نمیتوان از آن استفاده نمود.
  • جهت خودروهایی با طول زیاد،‌ امکان پوشش دهی صلیبی کمتر است. 



معایب دستگاه میزان فرمان سه بعدی صلیبی چینی

تجهیزات دستگاه میزان فرمان خودرو

جک چهارستون میزان فرمان

جهت انجام فرآیند میزان فرمان نیاز به جک چهارستون است. جک چهارستون میزان فرمان قابلیت نصب تجهیزات میزان فرمان را دارد. معمولا بصورت پیش فرض دارای صفحه میزان فرمان یا ترن تیبل هستند. همچنین برای چرخ‌های عقب نیز دارای ساید اسلیپ را صفحه لرزان هستند. این جک‌ها را میتوانید از رادمن با قیمت ‌ها و کیفیت‌های متفاوت از برندهای مطرح اروپایی و آمریکایی تامین کنید.

جک قیچی میزان فرمان

با فراگیر شدن جک‌های مخصوص میزان فرمان و کمبود فضا در برخی تعمیرگاه‌ها، جک‌های قیچی میزان فرمان پا به عرصه تجهیزات تعمیرگاهی گذاشتند. این جک‌ها بصورت روکار و توکار قابل نصب هستند. نصب توکار موجب آزادسازی فضای مفید کاری شما خواهد شد. رادمن به همین منظور دو پیشنهاد اصلی را در اختیار شما گذاشته است. جهت خرید جک قیچی میزان فرمان با هر بودجه‌ای، با رادمن تماس بگیرید.

نصب دستگاه میزان فرمان روی چال سرویس

اگر قادر به خرید جک مناسب میزان فرمان نیستید،‌میتوانید از تجهیزات میزان فرمان روی چال سرویس‌های استاندارد استفاده کنید. برای این منظور نیازمند خرید صفحه میزان فرمان یا ترن تیبل و ساید اسلیپ یا صفحه لرزان بصورت مجزا هستید. این تجهیزات توسط رادمن قابل تامین است. این مورد برای خودروهای سنگین بیشتر کاربرد دارد. تصویر نمایانگر نصب دستگاه میزان فرمان بیس بارت آلمان توسط رادمن روی چال سرویس در خودروسازی بونیز شیراز توسط رادمن است. جهت مشاوره و خرید با ما تماس بگیرید.

صفحه میزان فرمان یا ترن تیبل

جهت انجام فرآیند میزان فرمان، نیاز به چرخیدن فرمان در حالت ثابت است. برای این منظور از صفحه میزان فرمان یا ترن تیبل استفاده میشود. این تجهیز بصورت پیش فرض روی جک‌های میزان فرمان موجود است. اما بصورت مجزا نیز قابل تامین است.

خرید صفحه میزان فرمان، ترن تیبل یا صفحه چرخان مخصوص دستگاه میزان فرمان

برندهای سازنده دستگاه میزان فرمان

سازندگان دستگاه میزان فرمان ایتالیایی

در بین تمامی کشور‌های سازنده تجهیزات میزان فرمان،‌همیشه نام شرکت‌های ایتالیایی بدلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب میدرخشد. به همین دلیل شرکت رادم، نماینده انحصاری راوالیولی ایتالیا،‌این برند را به شما پیشنهاد میکند. بغیر از راوالیولی، برندهای CEMB، OMCN، CORGHI از محبوبیت خاصی در بین سرویس‌کاران برخوردار‌اند. تمامی برندها توسط رادمن قابل تامین است.

توضیح و معرفی برندهای سازنده ایتالیایی دستگاه میزان فرمان خودرو

سازندگان دستگاه میزان فرمان آلمانی

در ایران برند بیس بارت از سری برندهای آلمانی سازنده دستگاه میزان فرمان از محبوبیت زیادی برخوردار است. این برند در کنار برند مشهور هافمن بسیار پرطرفدار است. البته که از لحاظ قیمتی بسیار از برندهای ایتالیایی گران‌تر هستند. اما کیفیت آنها خصوصا با برند راوالیولی تفاوت چندانی ندارد. رادمن توانایی تامین این دو برند را داراست و در پروژه‌های معرفی شده نمونه‌های نصب شده توسط رادمن را میتوانید تماشا کنید.

توضیح و معرفی برندهای سازنده المانی دستگاه میزان فرمان خودرو

سازندگان دستگاه میزان فرمان آمریکایی

در دنیا برندهای آمریکایی فروش کمتری نسبت به برندهای اروپایی دارند. این بدلیل محدود بودن تولید و قیمت بالای آنهاست. برند روتاری و هانتر بیشترین مشهوریت را در این بین دارند. این برندها توانسته اند به بازارهای جهانی راه پیدا کنند. این برندها در صورت نیاز توسط رادمن قابل تامین هستند.

توضیح و معرفی برندهای سازنده امریکایی دستگاه میزان فرمان خودرو

سازندگان دستگاه میزان فرمان آسیایی

در سالهای اخیر برندهای آسیایی مانند کشورهای چینی، ترکیه‌ای و کره‌ای توانسته اند در بازار تجهیزات ارزان قیمت راه باز کنند. از کیفیت این تجهیزات خبرهای ضد و نقیضی به گوش میرسد. خصوصا دستگاه‌های میزان فرمان چینی که در کشور ما بسیار عرضه شده ولی نتوانسته‌اند اعتماد خودروسازها و نمایندگی‌های آنها را جلب کنند.

جمع بندی خرید دستگاه میزان فرمان

با توجه به مطالب گفته شده میتوان نتیجه گرفت نسبت به کیفیت، کارایی و قیمت دستگاه‌های میزان فرمان، برندهای ایتالیایی بسیار دارای اولویت هستند. این تجهیزات توسط رادمن بطور کامل خدمات دهی میشوند. تجهیزات آمریکایی به نسب قیمت بسیار بالاتری دارند که در کشور ما شاید منطقی نباشد. برندهای آسیایی و چینی بدلیل ضعف در عملکرد و خدمات، پیشنهاد نمی‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما در تماس باشید.

مقایسه قیمت دستگاه میزان فرمان