معایب دستگاه بالانس درجا
بزرگترین مشکل استفاده از بالانس روکار این است که چون چرخ از ماشین جدا نمیشود، بالانس بر مبنای سیستم جلوبندی انجام میشود. ممکن است سیستم جلوبندی ایرادی داشته باشد و چون بالانس بر مبنای آن انجام میشود، ضعف سیستم پوشانده میشود و در طولانی مدت مشکلات بزرگی را هم برای چرخ و هم برای سیستم جلوبندی بوجود میآورد. در صورتی میتوان بالانس درجا را مفید دانست که مطمئن باشیم سیستم جلوبندی کاملا سالم است. در واقع بالانس درجا لاستیک و جلوبندی را با هم بالانس میکند.
مشکل بعدی در اینست که چون مکانیزم کار کردن دستگاه با اتصال صفحه چدنی با لاستیک است، احتمال خطا ناشی از اصطکاک بسیار زیاد است و این خطا جز بالانس حساب میشود. پس دقت دستگاه کاهش میابد. عیب بعدی چشمی بودن فرایند بالانس و نصب وزنه بصورت چشمی است. هر چقدر هم اپراتور دقیق باشد باز هم امکان خطای انسانی را نمیشود نادیده گرفت.
در دستگاه بالانس درجا،بالانس دینامیکی و استاتیکی معنایی ندارد! این دستگاه تنها قادر به بالانس لبه رینگی آن هم فقط روی رینگ است.