لاستیک درار چیست ؟

لاستیک درار چیست ؟ – تعریف دستگاه لاستیک درار

این دستگاه از جمله تجهیزات تعمیرگاهی خودرو می باشد که برای هر مکانیکی و پنچرگیری حیاتی و لازم است.کار این دستگاه جدا کردن لاستیک از رینگ می باشد که برای مصارفی همچون تعویض تیوچ لاستیک تعویض رینگ و تعویض خود لاستیک تعبیه شده است . این دستگاه با نام ها و مدل های مختلفی همچون: چرخ درار ، لاستیک درار و جا زن ، تایر درار ، دستگاه تعویض لاستیک ، لاستیک درآر ۳ پدال، لاستیک درآر ۴ پدال ، لاستیک درآر ۵ پدال، لاستیک درآر شوک دار،لاستیک درآر تیوبلس، لاستیک درآر کمرشکن  و … در بازار تجهیزات تعمیرگاهی یافت می شود. با توجه به نسخه های جدیدی که امروزه میبینیم و تجهیز دستگاه تعویض لاستیک به خشگیر و ناخن های پلاستیکی دیگر شاهده آسیب رسیدن به رینگ ها نیستیم و این خود یک مزیت بارز می باشد.

 

لاستیک درآر خودروهای سواری از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

  • موتور الکتیرکی کمصرف با قدرت بسیار زیاد
  • جک لق کننده لاستیک قدرتمند که پنوماتیک می باشد
  • اهرم فلزی تایلیور
  • پدال های زیرین
  • ستون اصلی عمودی دستگاه لاستیک درار
  • اهرمی که برای اتصال لاستیک می باشد
  • سینی قابل چرخش به هر دو جهت
  • سیلند ها و جک های زیر سینی دوار
  • درجه باد دیجیتالی
  • ناخن گیرها و گیره های رینگ لاستیک
  • بخش مراقبتی
  • شیر ورودی باد
  • تنگه پخ و تقسیم باد
  • مخزن باد (برای دستگاه لاستیک درار 4 پدال)
  • ستون تاشویی که جک دارد(برای دستگاه لاستیک درار کمرشکن)
  • اهرم کمکی بادی (برای دستگاه لاستیک درار هلپ دار)

 

لاستیک درآر ماشین سنگین از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

  • سینی جابجا کننده رینگ و لاستیک
  • الکتروموتور پاورپک دار
  • الکتروموتور تسمه چرخان
  • پمپ هیدرولیکی روغنی
  • گیربکس بسیار قوی
  • فک های باز و بسته شونده
  • اهرم کنترل از راه دور دستگاه
  • اهرم لق کننده هیدرولیکی
  • ستون تاشوی تمام اتوماتیک عمودی
  • اهرم تایلیور مخصوص
  • ناخن گیرها و گیره های رینگ لاستیک

 

 

 

 

لاستیک درآر خودرو سواری در انواع زیر تقسیم میشوند:

لاستیک درار 3پدال

این دستگاه که پرفروش ترین نوع دستگاه های لاستیک دربیار است . با سه پدال مجزا کارکرد خود را تکمیل میکند به طوری که پدال بادی اول برای لق کردن لاستیک از رینگ و پدال دوم برای ساعت گرد یا پاد ساعت گرد چرخیدن سینی دوار دستگاه لاستیک درآر و پدال سوم برای باز و بسته کردن فک ها استفاده می شود .

لاستیک درار 4پدال

دستگاه 4 پداله مکانیزمی همانند دستگاه لاستیک درآر 3پداله دارد که تنها یک پدال برای شوک بادی بر آن اضافه شده و این دستگاه را مجهز به مخزن باد کرده است. به طوری که با فشار دادن پدال 4 شوک باد ایجاد کرده و مانع از وجود باد میان لاستیک و رینگ در زمان بادزدن لاستیک ها میگردد.

لاستیک درآر هلپ دار

این نسخه از دستگاه که با نمونه های بالا از نظر فنی تفاوتی ندارد و فقط برای حفظ لاستیک و رینگ در برابر خوردگی و پرگی و همچنین عدم استفاده از تایلیور های دستی یک اهرم کمکی بادی کنار ستون اصلی دستگاه دارد که باعث عملکرد سریعتر و بهتر دستگاه می شود.

لاستیک درآر کمرشکن

این نسخه که بیشتر برای ایجاد فاصله  و تنظیم دلخواه ستون اصلی ساخته شده است و قالبا برای رینگ های نا متعارف و پهن کار آمد می باشد از نظر مکانیزم با لاستیک درآر 3 پدال و لاستیک درآر 4پدال تفاوتی ندارد.این قابلیت تنطیم دلخواه ستون توسط نیروی باد که  ستون اصلی دستگاه را به عقب خم میکند قابل دسترس می باشد.

 

 انواع لاستیک درآر ماشین های سنگین

  • لاستیک درار ماشین سنگین که در مدل های 14 ال26 اینچ برای ماشین های سنگینی همچون : کامیون،اتوبوس،تریلی،خاور،برخی از مدل های تراکتور و … مورد استفاده قرار میگیرد که معمولا با برق تک فاز و یا 3 فاز کار میکنند و به دلیل قیمت مناسب و هزینه نگداری کمتر بیشترین فروش را در بازار کشورمان دارد.
  • لاستیک درآر ماشین سنگین در ابعاد 14الی 28 اینچ و 14 الی 30 اینچ در بین تجهیزات تعمیرگاهی ماشین سنگین دیده میشود که فقط با برق تک فاز کار میکنند.
  • مدل آخر که مخصوص ماشین های فوق سنگین می باشد با برق 3 فاز کار می کند و علاوه بر لاستیک درار ماشین سنگین آن را لاستیک درار ماشین فوق سنگین نیز میتوان خواند.که معمولا برای رینگ های 14 الی 54 تا 60 اینچ تعبیه شده است.

سخن آخر>> برای تعمیر و یا خرید لاستیک درار خودرهای سواری و همچنین برای مشاهده محصولات لاستیک درار ماشین سنگین از صفحات سایت رادمن دیدن فرمایید . و در صورت داشتن هرگونه سوال با متخصصین ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *