از لحظه ای که خرید تجهیزات و ابزارهای تعمیرگاهی انجام می شود، مرحله مهم و بسیار حساس ” نگهداری ” انجام می شود. نگهداری تجهیزات تعمیرگاهی به عنوان گامی موثر در حفظ راندمان بالای دستگاه و بیشتر شدن عمر مطلوب تجهیزات، به شمار می آید.

تعریف نگهداری تجهیزات تعمیرگاهی

به مجموعه اقداماتی که برای حفظ تجهیزات از استهلاک و همچنین بالا بردن عمر مفید دستگاه ها صورت می پذیرد، نگهداری گفته می شود. بنا بر میزان استفاده، نوع دستگاه و برند دستگاه تعمیرگاه، رویه متفاوتی برای برنامه تعمیرگاهی تعریف می شود.

چگونگی تعریف برنامه نگهداری تجهیزات تعمیرگاهی

برنامه تعریف شده برای هر دستگاهی شامل دو قسمت اساسی می باشد. قسمت اول اصول ثابت و تعریف شده توسط کارخانه سازنده دستگاه مورد نظر می باشد که اجرای آن مطابق دفترچه راهنما باید صورت پذیرد. قسمت دوم این برنامه شامل اقدامات تعریف شده توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، متناسب با میزان و نحوه کارکرد دستگاه می باشد. این برنامه ها عموما پس از اجرای عملیات تعمیر دستگاه و به دنبال خرابی تجهیزات تعمیرگاهی ایجاد می شود.

اجرای برنامه نگهداری بر عهده چه افرادی می باشد؟

بسیاری از صاحبان تعمیرگاه ها بر این باور هستند که کاربران دستگاه، به صرف این که کار با دستگاه مورد نظر را انجام داده اند، توانایی انجام امور مربوط به نگهداری تجهیزات را نیز دارند. انجام صحیح و به موقع اقدامات نگهداری، نیازمند توانایی فنی قابل قبول و همچنین دانش مناسب، بر طبق دفترچه های فنی تجهیزات تعمیرگاهی می باشد. علاوه بر این، تشخیص اقدامات جدید پس از تعمیر دستگاه ها نیز، نیازمند اشراف کامل به تمامی امور مربوط به دستگاه ها می باشد. کارشناسان خدمات شرکت رادمن، با گذراندن دوره های آشنایی و تحلیل امور فنی مربوط به دستگاه ها، اشراف کامل نسبت به کلیه فرایندهای نگهداری تجهیزات تعمیرگاهی دارند.

تسلط بر دفترچه های راهنما و دستور العمل های دستگاه های برندهای معروف تجهیزات تعمیرگاهی، ویژگی مشترک تمامی متخصصین خدمات و نگهداری تجهیزات تعمیرگاهی شرکت رادمن می باشد. در کنار انجام کلیه اقدامات به روز نگهداری، تعهد به اجرای اقدامات نگهداری در زمان مناسب، از ویژگی های مثبت گروه خدمات شرکت رادمن به شمار می آید.